CSS REEL Nominee

Google laat bedrijven berichten bij zoekresultaten publiceren tijdens test

maandag 07 maart 2016 10:14

Google test met een aantal bedrijven een uitbreiding van zijn zoekmachine. De bedrijven krijgen hierbij de mogelijkheid berichten te plaatsen bij zoekresultaten. Voorlopig hoeven ze daar nog niet voor te betalen en de mogelijkheid komt ook naar andere 'prominenten' en organisaties.

De uitbreiding draagt de naam Posts en is eerder dit jaar in vergelijkbare vorm al getest bij debatten van presidentskandidaten. De tool komt nu echter ook beschikbaar voor bedrijven. "Het gaat om experimentele zoekfunctionaliteit die we aan het testen zijn en die niet gerelateerd is aan Google+", laat een woordvoerder van Google weten aan Business Insider.

Naast het experiment gaat het om een korte periode waarbij kleine bedrijven de mogelijkheid krijgen berichten te plaatsen bij zoekresultaten die gerelateerd zijn aan hun diensten. Ze hoeven hier voorlopig nog niet voor te betalen, waardoor het feitelijk nog niet om advertenties gaat, maar wellicht verandert dat in de toekomst.

De test voor Posts werd ontdekt door zoekdeskundige Mike Blumenthal, die een berichtenpagina van een juwelier voorgeschoteld kreeg nadat hij op verlovingsringen zocht. De Posts-pagina bevat nieuwsberichten en aankondigingen van de juwelier. Google verklaart de functionaliteit uit te brengen naar 'prominente figuren' en andere organisaties.

 

Tags: google, website

Reageer op dit nieuwsbericht:

Deel dit nieuwsbericht met anderen:

Overige nieuwsberichten

Menu